.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فیشینگ کار حرفه‌ای حساب ۲۹۸ نفر را خالی کرد
فردی که با ایجاد درگاه جعلی ثبت نام کارت سوخت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۲۹۸ نفر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه برای ثبت نام کارت سوخت به درگاه جعلی پرداخت هدایت که پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته و بعد از آن مبالغی از حساب بانکی‌شان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

او درباره دیگر اظهارات شاکیان، گفت: آنان اظهار می‌کردند بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر برای ثبت‌نام ثبت کرده‌اند، در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردارا اینترنتی واقع شده است.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و تیمی از مهندسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان سمنان بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در سمنان دستگیر شده است.

او با بیان اینکه نامبرده دارای سابقه برداشت از حساب هموطنان با ترفند ثبت سهام عدالت می‌باشد،افزود: متهم مورد نظر طی عملیاتی پیچیده کارآگاهان پلیس فتا که در حال جا به جایی مبالغ کلاهبرداری از یک موبایل فروشی، دستگیر شد.

سرهنگ خورشاد گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۹۸ نفر که از این نفرات ۱۴۴ نفر تشکیل پرونده داده به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران از کاربران خواست تا در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.